Monday, April 16, 2012

သိပ္လွတာပဲ



"Beauty Without Virtue Is Like A Flower Without Perfume."
"ျမင့္ျမတ္ျခင္းကင္းေသာ အလွတရားသည္ ရနံ႔ကင္းမဲ့ေသာပန္းကဲ့သို႔ ျဖစ္ေခ်သည္။"  ဒီစကားကို မည္သူေျပာခဲ့ပါသနည္း။ ထိုသူကား အျခားမဟုတ္။ ကမာၻေက်ာ္သိပၸံပညာရွင္ၾကီး အိုင္းစတိုင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ အိုင္းစတိုင္းကို ကၽြႏိုပ္ေလးစားအားက်မိသည္ကား ၾကီးက်ယ္ခန္းနားေသာ ဦးေႏွာက္ပိုင္ရွင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္သာမဟုတ္။ ျမင့္ျမတ္ေသာ၊ လွပေသာ ႏွလံုးသားပိုင္ရွင္လည္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ပညာရွင္ၾကီးအား ေလးစား အားက်မိသည့္အေလွ်ာက္ သူ၏ အတၳဳပၸတၱိကိုသာမက သူေရးသားခဲ့ေသာ မွတ္ဖြယ္မွတ္ရာ ထိုထိုစာမ်ား၊ စကားမ်ားကို လက္လွမ္းမီသေလာက္ ရွာေဖြဖတ္ၾကည့္မိသည္။ ထိုသို႔ ဖတ္ရႈခဲ့ရေသာ စာမ်ား၊ စကားမ်ားထဲမွ အထက္ပါ "Beauty Without Virtue Is Like A Flower Without Perfume." သည္ ကၽြႏိုပ္ရင္ထဲသို႔ ထိုးေဖာက္စိမ့္၀င္သြားပါသည္။ စကားလွသေလာက္၊ တစိမ့္စိမ္ေတြးလွ်င္ တေရးေရးေပၚေလာက္ေအာင္ အဓိပၸာယ္ရိွလွပါသည္။
 **********************************************
ေလာကတြင္ သူတစ္ပါးတို႔၏အက်ိဳး၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏အက်ဳိးကို သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ထားအျပည့္ျဖင့္ အပတ္တကုတ္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ေနၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားစြာ ရိွပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူတစ္ပါးအက်ိဳးကို မည္မွ်ပင္ ေကာင္းေအာင္ ရြက္သယ္ပိုးေစကာမူ ေလာက၏သေဘာအတိုင္း ကဲ့ရဲ့ခံရမႈကား မကင္းေခ်။ သူတစ္ပါး၏အက်ိဳး၊  ေလာက၏အက်ိဳးကို မိမိကိုယ္တိုင္က အားမထုတ္၊ သူတစ္ပါးတို႔ ျပဳလုပ္ေနသည္ကိုလည္း အျပစ္ရွာ၊ ရႈံ႕ခ်ေ၀ဖန္တတ္ၾကသည့္ ပုဂၢိဳလ္တို႔လည္း ရိွေလသည္။ ဤတြင္ မိမိဖတ္ဖူးသည့္ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ၁၃၁၅ခု ျပာသိုလရက္စြဲျဖင့္ ေရးသားခဲ့သည့္ စာကို သြားသတိရမိသည္။
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကား က်မ္းဂန္ဋီကာ ေျမာက္မ်ားစြာတို႔ကို ေရးသားခဲ့ေသာ သာသနာ့ေနမင္းတစ္ဆူ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္က ဆရာေတာ္ႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားထဲမွ ပုထုဇဥ္တို႔ သဘာ၀အတိုင္း မိမိထက္သာလွ်င္ မနာလိုမရႈစိမ့္ျဖစ္ကာ ဆရာေတာ္ၾကီးေရးသားသည့္ စာမ်ားကို ျပစ္တင္ေ၀ဖန္ကဲ့ရဲ့ၾကသည့္ ရဟန္းတို႔လည္း ရိွခဲ့သည္။ ထိုအေၾကာင္းကို ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၾကားသိေတာ္မူ၍
“ဤဘာသာဋီကာ၊ အမည္သာသည္၊ မွီရာသိပ္သည္း၊ နိႆရည္း၌၊ သတိကင္းေပါ့၊ ေမာ့ေလ်ာ့ျခင္းေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ဆတ္ေျခာက္ျခား လြင့္ပါးျခင္းေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဖာက္ျပန္ခၽြတ္ယြင္း၊ ယုတၱိကင္းေသာ အၾကင္စကားကို ငါသည္ အကယ္၍ ဆိုမိျငားအံ့။ ထိုမွားလတ္ စကားရပ္ကို ကရုဏာမႈ၊ ေမတၱာျပဳ၍ ရႈေလ့ရႈထ၊ ရိွၾကကုန္ေသာ အဘိဇၥ်ာကင္း၊ ဣႆာရွင္း၍၊ ၀မ္းတြင္းစိတ္ေကာင္း၊ သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္းတို႔သည္ မိမိစီရင္၊ က်မ္းအသြင္သုိ႔၊ ျပင္ဆင္ကာ ရႈႏိုင္ၾကပါေစသတည္း” ဟု ေရးသားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

ကၽြႏုိပ္ အလြန္သေဘာက်ၿပီး “သိပ္လွတာပဲ” ဟု ရင္ထဲမွာ ေရရြတ္မိပါသည္။
 *********************************************************************
            ကၽြႏိုပ္္ စမားလင္းၿမိဳ႕ကိုေရာက္ခါစတုန္းက ရုရွားဘာသာစကားသင္ေပးသည့္ ဆရာမၾကီးကဖတ္ခိုင္း၍ ဖတ္ခဲ့ရေသာ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ကို သတိရေနမိသည္။ ရုရွားဘာသာစကား သင္ခါစျဖစ္၍ သိပ္နားမလည္လွ။ ပံုျပင္၏အႏွစ္သာရကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းသိလိုေသာေၾကာင့္ ေခါင္းစဥ္ကို ဘာသာျပန္၍ အင္တာနက္ထဲတြင္ လုိက္ရွာၾကည့္ရာ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရးသားထားသည့္ မူရင္း ပံုျပင္ကို သြားေတြ႔သည္။ ထိုပံုျပင္ကို ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ဘာသာျပန္ရလွ်င္ ဤသို႔ျဖစ္သည္…
            တရံေရာအခါက အဖိုးအိုတစ္ေယာက္သည္ ပင္လယ္ခရီးတစ္ခုသြားရာ သေဘာၤေပၚတြင္ လူငယ္တစ္ဦးႏွင့္ေတြ႔ၿပီး ခရီးတစ္ေလွ်ာက္လံုး စကားစျမည္ ေျပာျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ထုိလူငယ္ကား တကၠသိုလ္မွ ပါေမာကၡတစ္ဦးျဖစ္ေနသည္။  အဖိုးအိုသည္ ထိုလူငယ္ပညာတတ္ထံသို႔ ညတိုင္းသြား၍ စကားေျပာရင္း ပညာတစ္ခုခု ေလ့လာရန္ၾကိဳးပမ္းသည္။

            သေဘာၤစထြက္ေသာ ပထမည….
ပါေမာကၡလူငယ္။   ။ အဖိုးၾကီး၊ ဂ်ီအိုေလာ္ဂ်ီ (geology)ဆိုတာ ဘာလဲ သိလားဗ်။
 အဖိုးအို။             ။ ပါေမာကၡၾကီးရယ္၊ က်ဳပ္က ေက်ာင္းေတာင္ မေနခဲ့ရပါဘူးဗ်ာ။ ဂ်ီအိုေလာ္ဂ်ီဆိုတာ ၾကားေတာင္ မၾကားဖူးပါဘူး။ အဲဒါဘာေခၚသလဲဲ ပါေမာကၡၾကီး ရွင္းျပေပးပါလား။
ပါေမာကၡ။            ။ခင္ဗ်ားဗ်ာ၊ သိပ္သနားစရာေကာင္းေနၿပီ။ ဂ်ီအိုေလာ္ဂ်ီဆိုတာေလးေတာင္  မသိဘူး။  ဂ်ီအိုေလာ္ဂ်ီဆိုတာ ကမာၻၾကီးကို ေလ့လာတဲ့ ပညာရပ္ဗ်။ ဂ်ီအိုေလာ္ဂ်ီမွ မသိရင္ ခင္ဗ်ားအသက္ ၄ပံုတစ္ပံု ကုန္ၿပီလို႔သာ မွတ္။
ပါေမာကၡ၏စကားေၾကာင့္ အဖိုးအိုမွာ မိမိ၏အသက္ ၄ပံုတစ္ပံုအလဟႆကုန္ခဲ့ရၿပီဆိုၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားသည္။

            ဒုတိယည... ေရနက္ပိုင္းသို႔ေရာက္လာၿပီ။ ပါေမာကၡလူငယ္ေလးသည္ ၾကယ္တာရာတို႔ စံုလင္ၿပီး အလွေပါင္းခေနေသာ ေကာင္းကင္ၾကီးကို ေငးေမးၾကည့္ေနသည္။ ထိုအခိုက္ အဖိုးအို သူ႔ထံေရာက္လာသည္။
ပါေမာကၡ။            ။ အဖိုးၾကီး၊ အိုရွင္ႏိုေလာ္ဂ်ီ (Oceanology)ဆိုတာ ဘာလဲသိလား။
အဖိုးအို။  ။ ပါေမာကၡၾကီးရယ၊္ က်ဳပ္က သာမန္လူတစ္ေယာက္ဆုိေတာ့ အိုရွင္ႏိုေလာ္ဂ်ီဆိုတာလဲ မသိပါဘူးဗ်ာ။ အဲဒါပါလဲ။
ပါေမာကၡ။            ။ခက္တာပဲဗ်ာ...ခင္ဗ်ားေတာ့။ အခုက်ဳပ္တို႔ သမုဒၵရာခရီးသြားေနတာေတာင္ ခင္ဗ်ားက သမုဒၵရာေတြရဲ့ အေၾကာင္းကို ေလ့လာတဲ့ အိုရွင္ႏိုေလာ္ဂ်ီကို မသိဘူးဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားသက္တမ္းရဲ့ တစ္၀က္က အလကားျဖစ္ၿပီဗ်။
အဖိုးၾကီး ငိုင္သြားသည္။

            တတိယည… ေကာင္းကင္တြင္ ယခင္ညလို ၾကယ္စင္တို႔ မလင္းလက္ေတာ့။ မႈန္ျပာေ၀သည့္တိမ္လႊာတို႔ လႊမ္းေနသည္။ အဖိုးအိုမွာ ဇြဲမေလွ်ာ့ေသး။ လူငယ္ပညာတတ္ထံ ခ်ဥ္းကပ္ျပန္သည္။
ပါေမာကၡ။            ။ အဖိုးၾကီး မီ္တီရိုေလာဂ်ီ (Meterology)ဆိုတာ သိလား။
အဖိုးအို။  ။အဲဒါလည္း မသိဘူး ပါေမာကၡၾကီး။
ပါေမာကၡ။  ။ခင္ဗ်ားႏွယ္၊ မီ္တီရိုေလာ္ဂ်ီလည္းမသိ၊ အိုရွင္ႏိုေလာ္ဂ်ီလည္းမသိ၊ ဂ်ီအိုေလာ္ဂ်ီဆိုတာလဲမသိ။ ေတာ္ေတာ္ခက္ေနၿပီ။ မီတီရိုေလာ္ဂ်ီဆိုတာ ေကာင္းကင္ၾကီးနဲ႔ မိုးေလ၀သအေျခအေနကို ေလ့လာတဲ့ ပညာရပ္ဗ်။ ခင္ဗ်ားအသက္ေတာ့ ၄ပံု၃ပံု ဆံုးၿပီသာမွတ္။
အဖိုးအိုမွာ မိမိအသက္ ၄ပံု၃ပံုေတာင္ ဆံုးရၿပီဟု ေတြးၿပီး စိတ္မေကာင္းၾကီးစြာျဖင့္ မိမိေနရာသို႔ လွည့္ျပန္သြားသည္။

စတုတၳည…. ေကာင္းကင္မွာ တိမ္စိုင္တိမ္ရိပ္္တို႔ တလိပ္လိပ္ထပ္ကာ မိုးစရြာေလၿပီ။ ေလတိုက္ႏႈန္းလည္း ျပင္းထန္လာၿပီ။ ပါေမာကၡလူငယ္သည္ မုန္တိုင္း၏  အေငြ႔အသက္ကို စတင္ခံစားမိၿပီး စိုးရြံ႕စိတ္တို႔၀င္လာသည္။ ထိုအခုိက္ အဖိုးအို အေျပးတစ္ပိုင္းႏွင့္ ေရာက္လာသည္။
အဖိုးအို။  ။ပါေမာကၡၾကီး၊ ဆြင္္မိုေလာ္ဂ်ီ(Swimmology)ကို သိလား။
ပါေမာကၡ။            ။ အဖိုးၾကီးကလည္းဗ်ာ၊ က်ဳပ္ျဖင့္ တကၠသိုလ္မွာ ပညာရပ္ေပါင္းစံုသင္ခဲ့လွၿပီ။ ပညာရပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း သိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆြင္မိုေလာဂ်ီဆိုတာၾကီးေတာ့ မၾကားဖူးပါဘူးဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားႏွယ္ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ ေမးတတ္ေပတယ္။

ေလမုန္တုိင္း၀င္လာၿပီ။ မုန္တိုင္းႏွင့္အတူ မိုးထစ္ခ်ဳန္းသံၾကီးမ်ားကလည္း ေၾကာက္ခမန္းလိလိ။ လွ်ပ္စီးလက္လိုက္တိုင္း ျမင္ရေသာ တိမ္တိုက္မဲမဲၾကီးမ်ားကလည္း သရဲဘီလူးၾကီးမ်ားသဖြယ္။ သေဘာၤမွာလည္း ဧရာမလိႈင္းလံုးၾကီးမ်ားၾကားတြင္ လူးခါေနၿပီ။

အဖိုးအို။  ။ ဒါဆို ခင္ဗ်ားေရကူးတတ္သလား။
ပါေမာကၡ။            ။ေရကူးလား။ ပညာရပ္ေပါင္းစံု သင္ေနရတာနဲ႔တင္ အလုပ္ေတြရႈပ္လြန္းလို႔ ေရးကူးသင္ဖို႔ကို အခ်ိန္မေပးႏိုင္ခဲ့ပါဘူးဗ်ာ။
အဖိုးအို။  ။ အရင္ညေတြက ပါေမာကၡၾကီး က်ဳပ္ကို ဘာေလာ္ဂ်ီ သိလား၊ ညာေလာ္ဂ်ီ သိလားနဲ႔၊ ေလာ္ဂ်ီေတြစံုေနတာပဲ။ ၿပီးေတာ့ က်ဳပ္က အဲဒါေတြ မသိလို႔ က်ဳပ္အသက္ရဲ့ ၄ပံု၃ပံုဆံုးၿပီလို႔ ေျပာခဲ့တယ္ေနာ္။ တကယ္ေတာ့ ခင္ဗ်ားကမွ တကယ့္ သနားစရာ သတၱ၀ါဗ်။ အခု သေဘာၤျမဳတ္ေတာ့မယ္။ ဆြင္မိုေလာ္ဂ်ီမွ မသိရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားတစ္သက္လံုးဆံုးၿပီသတ္မွတ္။

            ဤပံုျပင္ကိုဖတ္ၿပီးသည့္အခါ တစိမ့္စိမ့္ေတြးရင္း သေဘာက်ၿပီး “သိပ္လွတာပဲ’’ ဟု ခဏခဏေရရြတ္ေနမိသည္။ တကၠသိုလ္အသီးသီတြင္ ပညာရပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သင္ၾကားေနၾကေသာ ကၽြႏိုပ္ကဲ့သို႔ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ “ေလာကမွာ ေက်ာင္းပညာရပ္ေတြ မည္မွ်ပင္သင္ယူေလ့လာထားေစကာမူ၊ လက္ေတြ႔ဘ၀ပင္လယ္ကို ရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းရာတြင္ ထိုပညာရပ္မ်ားႏွင့္မလံုေလာက္ေသး။ ဘ၀ထဲတြင္ ရင္ဆိုင္ရေသာ အခက္အခဲမ်ား၊ ျပႆနာမ်ားကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းႏိုင္မူ၊ ဒုကၡေပါင္းစံုၾကားမွ ရွင္သန္လြတ္ေျမာင္ႏိုင္မူစေသာ အရည္အေသြးတို႔လည္း လိုအပ္ေပသည္” ဟူေသာအခ်က္ကို မီးေမာင္းထိုးျပလိုက္သကဲ့သို႔ ရိွေခ်သည္။
******************************************************

            ကမာၻေက်ာ္ကဗ်ာဆရာၾကီး Sandi Vandar Sluis ၏  A window away ဆိုေသာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို သြားၿပီး သတိရမိျပန္သည္။ ဆရာၾကီးက သူေနထိုင္ရာ အိမ္ျပတင္းေပါက္မွ လွမ္းၾကည့္ရာတြင္ ငွက္ကေလးေတြကို သြားျမင္သည္။ “သူတို႔ဟာ သစ္ကိုင္းေလးေတြေပၚမွာ၊ အိမ္ေလးေတြေပၚမွာ နားခိုေနၿပီး သူတို႔ကိုၾကည့္ရတာဟာ အလြန္တရာမွပင္ ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းလွေလရဲ့။ သူတို႔တစ္ေတြ သီခ်င္းေတြ လွလွပပသီက်ဴးတာကို နားေထာင္ရတာ ကၽြႏိုပ္ရဲ့ ပူပင္ေသာကေတြက ေျပေပ်ာက္ေစတယ္။ တခ်ိဳ႕ငွက္ေလးေတြက ကၽြႏိုပ္စိုက္ပ်ိဳးထားတဲ့ ပန္း၀တ္မႈံေတြကို ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ စားသံုးေနၾကေပါ့။ ရွင့္ကေလးကလည္း ရွာလို႔ရထားသမွ် သစ္ေစ့ေတြကို ပါးေတြ ေဖာင္းေနေအာင္ငံုၿပီး သူေနတဲ့ သစ္ေခါင္းဆီကို ေခါက္တုန္႔ေခါက္ျပန္ သယ္ေနေလရဲ့။ ယုန္ကေလးေတြကလည္း ေျပးလႊားခုန္ေပါက္ေဆာ့ကစားရင္း သာယာလွပတဲ့ေန႔ကို ခံစားေနၾကေပါ့။” ကၽြႏိုပ္ အၾကိဳက္ဆံုးကေတာ့ ကဗ်ာရဲ့ ေနာက္ဆံုးစာသားေလးပါ။
            “Mother Nature is a window away
            I am thankful for this every day.”

****************************************************

ထို႔ျပင္ အဂၤလိပ္ စာဆိုအေက်ာ္ ဂၽြန္ကိ(တ္စ္) (John Keats) ၏ ‘ဂရိအရိုးအိုး တစ္ခုအတြက္ တမ္းခ်င္း’ (Ode on a Grecian urn) ထဲမွ ေနာက္ဆံုး စာေၾကာင္းေလးကို သတိရမိျပန္သည္။
            “Beauty is truth, truth beauty” … that is all
            Ye know on earth, and all ye need to know.
            “အလွသည္ သစၥာ၊ သစၥာသည္ အလွ” တဲ့…
            ဒါကို သင္တို႔သိသလို၊ သိဖို႔လဲ လိုတယ္……
သိပ္လွတာပဲ …………………………………………………

No comments:

Post a Comment